Dropshipping w e hurtowni. Przeczytaj dlaczego warto wdrożyć ten model do swojej oferty sprzedażowej!

Dropshipping w e hurtowni. Przeczytaj dlaczego warto wdrożyć ten model do swojej oferty sprzedażowej!

Handel internetowy to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi handlu. Dziś w sieci można handlować wszystkim – od żywności, przez akcesoria dla zwierząt, zwierzęta, odzież i obuwie, artykuły motoryzacyjne, skończywszy na nieruchomościach. Ludzie kupują w sieci coraz więcej za coraz większe pieniądze. Czy każdy sklep internetowy, z którego zamawia się towar, musi posiadać swój magazyn? Odpowiedź brzmi – nie. Czym jest dropshipping? Zapraszamy do zapoznania się z dalszą częścią naszego wpisu.

Dropshipping – co to takiego?

Dropshipping to nowoczesny model handlu, spotykany najczęściej w Internecie, polegający (w największym skrócie) na sprzedaży towarów znajdujących się na magazynie swojego partnera handlowego. Cały proces wygląda następująco:

Sklep internetowy podpisuje umowę o sprzedaży dropshippingowej z hurtownią, dystrybutorem lub producentem towaru. Następnie sklep umieszcza w swojej ofercie produkty dostępne w hurtowni czy u producenta, opisuje je i oferuje do sprzedaży klientom końcowym. W momencie, gdy klient końcowy zakupi coś w sklepie, produkt ten jest wysyłany bezpośrednio od producenta lub hurtownika do klienta końcowego, z pominięciem sklepu internetowego, który sprzedał klientowi dany towar.

Kto ponosi odpowiedzialność za ewentualne wady przedmiotu i musi rozpatrywać reklamacje?

W takiej sytuacji osobą odpowiedzialną za reklamacje jest sklep internetowy a nie dystrybutor czy hurtownia, ponieważ to sklep sprzedał towar klientowi końcowemu.

Jakie zalety ma takie rozwiązanie?

Najważniejszą i niezaprzeczalną zaletą dropshippingu jest fakt, że sklep internetowy nie musi posiadać swojego magazynu, ani zaplecza logistycznego, na którym będzie pakował przesyłki dla klientów. Koszty związane z przygotowaniem towarów do wysyłki oraz pakowaniem ich zostają przesunięte na hurtownika, dystrybutora lub producenta. Model dropshippingu pozwala na prowadzenie sklepu internetowego bez ruszania się z domu.

Dropshipping w e hurtowni

Prowadząc hurtownię internetową, warto wprowadzić do swojej oferty dropshipping. Takie rozwiązanie pozwoli przede wszystkim na pozyskanie większej liczby partnerów handlowych, a co za tym idzie, na zwiększenie sprzedaży. Chociaż sklepy internetowe działające na zasadzie dropshippingu (zwłaszcza w początkowej fazie istnienia) zamawiają stosunkowo niewiele, nawiązując współpracę z kilkoma lub kilkudziesięcioma partnerami, można zarabiać na tym naprawdę przyzwoicie.

Dodatkowo współczesne platformy internetowe, na których prowadzone są sklepy w sieci, pozwalają na pełną integrację z hurtowniami, więc osoba prowadząca sklep musi tylko nadzorować jego poprawne funkcjonowanie.

 

regulamin hurtowni internetowej

Jak napisać prawidłowo regulamin hurtowni internetowej? O czym nie wolno zapomnieć?

Jak napisać prawidłowo regulamin hurtowni internetowej? O czym nie wolno zapomnieć? Podstawą działania każdej hurtowni internetowej powinien być regulamin napisany zgodnie z aktualnymi przepisami polskiego prawa. Nie każdy przedsiębiorca ma jednak świadomość, że ze względu zarówno na bezpieczeństwo hurtownika, jak i interesy klientów, powinien on wyglądać nieco inaczej…

Branding w Twoim e sklepie. Wykreuj swoją markę z pomysłem!

W sklepach stacjonarnych bardzo ważne są działania pracowników oraz samej firmy, bo to właśnie one wpływają na to, jak dana marka postrzegana jest przed klientów. Nie inaczej sprawa wygląda w sklepach internetowych, gdzie wszystkie podejmowane działania muszą być bardzo precyzyjne. Budowanie wizerunku sklepu nazywane jest tutaj e-brandingiem, który…

Co to jest dropshipping?

Co to jest dropshipping? Na przestrzeni ostatnich kilku lat dropshipping stał się bardzo popularnym i niezwykle prostym sposobem na zarabianie przez Internet. Biznes ten można prowadzić bez konieczności wychodzenia z domu. Jest to nic innego jak logistyczny model sprzedaży internetowej. Skupia się na założeniu i prowadzeniu sklepu internetowego…

Dropshipping: Pięć najczęstszych błędów przy wyborze odpowiednich dostawców

Dropshipping: Pięć najczęstszych błędów przy wyborze odpowiednich dostawców Handel online za pomocą metody dropshippingu to doskonały sposób na spełnienie marzeń o własnej firmie handlowej bez dużego kapitału i mniejszego nakładu pracy. Zamiast zaciągać istniejący kapitał poprzez rozległe zakupy towarów, a ponadto ponosić ryzyko złej sprzedaży produktów, duże i…

5 kroków do własnej firmy wysyłkowej

5 kroków do własnej firmy wysyłkowej Dropshipping to wyjątkowa i niezwykle korzystna forma handlu elektronicznego. W poniższym artykule rozwiewamy wątpliwości i przedstawiamy w pięciu krokach jak uruchomić własną firmę. Wskazówki poprowadzą cię bezpośrednio do pracy na rachunek własny oraz uświadomią, co w szczególności powinno zwrócić twoją uwagę. Pomysł…

Zalety handlu produktami o dużych gabarytach

Zalety handlu produktami o dużych gabarytach W handlu internetowym istnieje zasada: im większy towar, tym mniejsza konkurencja. Produktów o niewielkich rozmiarach, np. akcesoria GSM produkuje i sprzedaje się znacznie więcej, niż chociażby wózków widłowych. Zważając jednak na obawy związane z dostarczaniem produktów wielkogabarytowych wielu przedsiębiorców unika podjęcia się…

Najlepsze strategie dropshippinowe

Najlepsze strategie dropshippinowe W udanej strategii dropshippingowej jest bez wątpienia nawiązanie możliwie jak najlepszej współpracy z dostawcą. Jako pośrednicy, którzy nie mają wglądu do przesyłanych towarów, musimy być pewni, że nasi klienci otrzymają produkty dobrej jakości i w wyznaczonym terminie. Poniżej przedstawiamy praktyczne stategie istotne w handlu dropshippingowym.…