W sklepach stacjonarnych bardzo ważne są działania pracowników oraz samej firmy, bo to właśnie one wpływają na to, jak dana marka postrzegana jest przed klientów. Nie inaczej sprawa wygląda w sklepach internetowych, gdzie wszystkie podejmowane działania muszą być bardzo precyzyjne. Budowanie wizerunku sklepu nazywane jest tutaj e-brandingiem, który im bardziej będzie przemyślany, tym lepsze będzie przynosić efekty.

Czym jest branding?

Mówiąc najkrócej, jest to budowanie marki w Internecie, co jest procesem długofalowym oraz złożonym – wymagającym świadomego zaangażowania. Branding wymaga przygotowania całej strategii, która obejmować będzie wysokiej jakości: produkty/usługi, obsługę klienta (koncentrację na danej osobie), stosowanie zróżnicowanych form promocji (reklama, public relations i sponsoring), skuteczną promocję sprzedaży, a także dostarczanie wartości dodanej. Wszystkie te działania, które dotyczą kreowania wizerunku e sklepu są niezbędne, ponieważ mają one na celu pozyskiwanie, a później utrzymanie klientów. Warto jednak zaznaczyć, że aby branding sklepu internetowego był pomysłowy i naprawdę skuteczny, o klienta warto zawalczyć również offline. Umacnianie wizerunku może odbywać się poprzez przygotowywanie firmowych pudełek do wysyłki towaru czy taśmy z nazwą marki. Oczywiście ważnymi działaniami może stać się również zamieszczanie adresu www sklepu na różnych materiałach drukowanych (ulotkach, plakatach).

Jak prowadzić branding w e sklepie?

Działania w sieci powinny zaś opierać się na kilku istotnych zasadach, które oczywiście należy odpowiednio dostosowywać do prowadzonego biznesu. Będą to:
– właściwie dobrana domena,
– określenie grupy docelowej (znając profil klienta łatwiejsze stanie się przygotowanie kampanii reklamowej),
– oferowanie wysokiej jakości produktów,
– dbanie o wysoką jakość obsługi,
– dokładne przygotowanie wirtualnej siedziby firmy, czyli layout’u strony,
– aktualizacje strony (kiedy będą na niej nieaktualne dane, klient może stać się niepewny i wybrać inny sklep),
– prowadzenie komunikacji marketingowej z klientami,
– regularne prowadzenie fanpage
– sponsoring imprez związanych z branżą, w której działa sklep,
– oferowanie wartości dodanej (to znaczy czegoś oryginalnego, czego brak w innych podobnych sklepach internetowych).

Trzeba pamiętać, że branding w e sklepie jest procesem długotrwałym i wymagającym przemyślanej strategii. Jednak przy relatywnie niskich kosztach działań, można osiągnąć naprawdę wyraźne efekty. Stawiając na unikalność i nietuzinkowe rozwiązania, a zarazem wizerunkową spójność, można zaś trafić do naprawdę dużej grupy potencjalnych klientów.

Write A Comment