Co to jest dropshipping?
Na przestrzeni ostatnich kilku lat dropshipping stał się bardzo popularnym i niezwykle prostym sposobem na zarabianie przez Internet. Biznes ten można prowadzić bez konieczności wychodzenia z domu. Jest to nic innego jak logistyczny model sprzedaży internetowej. Skupia się na założeniu i prowadzeniu sklepu internetowego bez obowiązku posiadania magazynu, zajmowania się zaopatrzeniem czy też wystawianiem dokumentów, takich jak faktury oraz paragony. Zarobek z dropshippingu stanowi narzucona marża, czyli różnica pomiędzy ceną hurtową a detaliczną.

Dla kogo jest dropshipping?

Dropshipping to idealny model sprzedaży przede wszystkim dla:

– osób zajmujących się marketingiem i reklamą,
– małych sklepów z niewielką ilością asortymentu,
– sklepów, które posiadają duże gabaryty, a ich wysyłka często bywa problematyczna,
– początkujących sprzedawców – warto rozważyć tą opcję biznesu na samym starcie kariery sprzedażowej. Praca online pomoże zdobyć doświadczenie i sprawdzić swoich sił bez ponoszenia dużego ryzyka, jakimi mogą być duże inwestycje,
– szukających dodatkowego źródła dochodu, np. matek, studentów,
– sprzedawców działających na portalach aukcyjnych, np. Allegro.
Dlaczego warto postawić na dropshipping?

Prowadzenie sklepu internetowego na zasadach dropshippingu ma wiele zalet. W pierwszej kolejności należy do nich ograniczenie kosztów związanych z transportem, magazynowaniem. Ponadto bazując na tym modelu sprzedaży mamy stuprocentową pewność zysku. Zlecamy wysyłkę towaru po jego zakupieniu przez klienta. Nie gromadzimy zapasów w magazynie, co korzystnie wpływa na oszczędność czasu i pieniędzy. Ograniczona ilość obowiązków pomaga w pełni skupić się na działaniach marketingowych, które są kluczem do sukcesu.

Negatywne cechy dropshippingu

Niestety dropshipping posiada kilka wad. Należy do nich chociażby brak kontroli nad realizacją wysyłki, brak wglądu do informacji o dostępności towarów, ograniczony kontakt z klientami oraz brak możliwości korzystania z brandingu. Problem mogą stanowić również ewentualne zwroty i reklamacje. Wymaga to dobrej i jasnej komunikacji z hurtownią, z której wysyłane są produkty.

Zadania w dropshippingu
– założenie sklepu internetowego,
– aktualizacja strony (dodawanie nowych produktów, informacja o rabatach, itd.),
– wszelkie działania marketingowe,
– pozycjonowanie i optymalizacja sklepu,
– przyjmowanie zamówień,
– zlecanie wysyłki zakupionych towarów,
– prowadzenie ewidencji sprzedaży.

Jeżeli myślisz o własnym sklepie internetowym i biznesie bazującym na modelu dropshippingu, zapraszamy do kontaktu z naszą firmą X. Udzielimy niezbędnych porad i wskazówek, a także rozwiejemy wszelkie wątpliwości.

Write A Comment