Dropshipping: Pięć najczęstszych błędów przy wyborze odpowiednich dostawców

Handel online za pomocą metody dropshippingu to doskonały sposób na spełnienie marzeń o własnej firmie handlowej bez dużego kapitału i mniejszego nakładu pracy. Zamiast zaciągać istniejący kapitał poprzez rozległe zakupy towarów, a ponadto ponosić ryzyko złej sprzedaży produktów, duże i atrakcyjne asortymenty można wprowadzić na rynek za pomocą dropshippingu bez konieczności umieszczania wszystkiego na jednej karcie. Aby jednak ta nowoczesna forma handlu mogła osiągnąć pożądany sukces, niezwykle ważne jest zwrócenie szczególnej uwagi na dobór optymalnych partnerów handlowych. Spojrzenie na praktykę pokazuje, że szczególnie początkujący handlowcy popełniają te same błędy. Wyróżniamy wśród nich:

1. Problemy komunikacyjne i prawne z partnerami zagranicznymi.

Towary oferowane przez międzynarodowych dealerów są często bardzo atrakcyjne. Zaangażowani sprzedawcy online nie tylko znajdują nietypowe pomysły na produkty i aktualne trendy, ale w wielu przypadkach również osiągają bardzo korzystne ceny zakupu. Chociaż są to wyraźnie przekonujące korzyści, może się zdążyć, że trafimy na problemy, które mogą pojawić się podczas pracy z tymi firmami.
Częstą przyczyną nieporozumień są bariery językowe oraz utrudniona wysyłka produktów.

2. Niedokładna weryfikacja jakości i niezawodności

Konieczne jest możliwie jak najdokładniejsze sprawdzenie potencjalnego dostawcy przed rozpoczęciem współpracy. Aby to zrobić, wykonaj przed startem kilka zleceń testowych i ustal odpowiedni czas dostawy. Przyjrzyj się dokładnie dostarczonym produktom i upewnij się, że są nieskazitelnej jakości. Skorzystaj z opcji wyszukiwania w Internecie i poczytaj opinie klientów i krytykę potencjalnego partnera.

3. Brak bezpośredniego kontaktu z dostawcą

Dziś osobista rozmowa została w wielu przypadkach zastąpiona na rzecz kontaktu przez Internet, e-mail lub czat. Mimo że te środki komunikacji są praktyczne i oszczędzają czas w stresującej pracy, osobiste wrażenie jest szczególnie ważne przy wyborze partnera długoterminowego. Mając to na uwadze, powinieneś starać się osobiście spotkać z potencjalnymi dystrybutorami dropshipping i omówić możliwości i opcje współpracy w bezpośredniej rozmowie. Kluczowe negocjacje cenowe w cztery oczy mogą być bardziej skuteczne niż w komunikacji przez Internet czy telefon.

4. Nieprzewidziane przeszkody i bariery w codziennej działalności

Nawet jeśli zasięg i ceny potencjalnego dostawcy są atrakcyjnie, nie należy zapominać o sprawdzeniu dostawcy i jego wydajności w kontekście codziennej pracy. Nawet niewielka luka w wydajności dostawcy może szybko stać się dużym problemem. Sprawdź, czy możliwe jest codzienne sprawdzanie aktualnego poziomu zapasów, czy istnieją interfejsy, które można zintegrować z własnym oprogramowaniem oraz czy opcje płatności oferowane przez dostawcę pozwalają szybko przetwarzać własne zamówienia klientów.

5. Wybieranie dostawców z niewielkim doświadczeniem w dropshippingu

Ryzykowne jest podejmowanie współpracy, jeśli dostawca ma niewielkie lub zerowe doświadczenie w dropshippingu. Przekonaj się zatem w inicjacji, czy partner ma wystarczające doświadczenie, a w wątpliwych przypadkach korzystaj z Internetu, aby przeszukać potencjalnego dostawcę.

Write A Comment