Im prościej tym lepiej..czyli jak stworzyć przyjazny formularz zamówienia dla klienta

Sklep internetowy to w dzisiejszych czasach bardzo popularna forma prowadzenia handlu. Coraz więcej osób z chęcią robi zakupy w sieci, bez konieczności wychodzenia z domu. Ma to wiele plusów. Przede wszystkim to wielkim komfort, oszczędność czasu, a nawet możliwość uzyskania lepszych cen. Rozbudowany rynek usług kurierskich sprawia z kolei, że koszty transportu nie są wielkie. Jednak nawet najlepsza oferta może zniechęcić do robienia zakupów, jeżeli obsługa strony nie jest łatwa i intuicyjna. Jak stworzyć formularz zamówienia, który nie zniechęci?

Koszyk to podstawa

Podstawą funkcjonowania każdego e-sklepu jest wirtualny koszyk. To funkcja, która pozwala gromadzić interesujące przedmioty, wprowadzać ich ilość, a następnie łatwo przejść do finalizacji zamówienia. Koszyk musi jednak być łatwy w obsłudze. Co nie jest najważniejsze przy jego projektowaniu? Jak to zrobić, by nie zniechęcić klienta?

Cechy dobrego koszyka

Wirtualny koszyk powinien przede wszystkim posiadać informację o koszcie dostawy. Nic bardziej nie irytuje klienta, który gromadzi produkty w koszyku, sprawdza ich ceny i swoje możliwości, jak otrzymanie informacji o większym koszcie zamówienia, który wynika z doliczenia ceny za transport, po przejściu do realizacji zamówienia. Kiedy klient od razu widzi doliczoną planowaną kwotę dostawy do zamówienia, podchodzi do sklepu z zaufaniem. Druga sprawa to przejrzystość. Dobrze zaprojektowany wirtualny koszyk jest wtedy, kiedy klient ma pełną czytelność potencjalnego zamówienia. Na widocznym planie musi znaleźć się nazwa produktu, numer katalogowy, ilość egzemplarzy (ta powinna podlegać modyfikacji z pozycji koszyka), cena. Wszystkie te informacje muszą znaleźć się na pierwszym planie. Kolejny ważny aspekt to możliwość założenia stałego konta. Klientów irytuje, kiedy przy każdym zamówieniu, muszą wprowadzać swoje dane. Stale konto, z możliwością podglądania poprzednich zakupów zachęca do stałej współpracy.

Nie każdy chce mieć konto

Trzeba brać pod uwagę, że nie każdy klient myśli o stałej współpracy. Osoby, które chcą dokonać jednorazowego zakupu, niekoniecznie pragną zakładać konto. Warto zatem udostępnić formularz zamówienia ogólny, dla każdego, nawet dla tych, którzy nie posiadają konta. Z pewności uchroni to firmę przed stratą pojedynczych klientów.

Finalizacja zamówienia

Finalizacja zamówienia musi przebiegać sprawnie. Chodzi tu o możliwość udostępnienia możliwie największej ilości form płatności online. Dobry formularz zamówienia powinien udostępnić płatność dotpay, paypal oraz inne możliwości regulowania rachunków online, a także możliwość dokonania standardowego przelewu.

Zapraszamy do zakupów  w butiku internetowym salecco.pl

Write A Comment