Dropshipping w e hurtowni. Przeczytaj dlaczego warto wdrożyć ten model do swojej oferty sprzedażowej!

Handel internetowy to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi handlu. Dziś w sieci można handlować wszystkim – od żywności, przez akcesoria dla zwierząt, zwierzęta, odzież i obuwie, artykuły motoryzacyjne, skończywszy na nieruchomościach. Ludzie kupują w sieci coraz więcej za coraz większe pieniądze. Czy każdy sklep internetowy, z którego zamawia się towar, musi posiadać swój magazyn? Odpowiedź brzmi – nie. Czym jest dropshipping? Zapraszamy do zapoznania się z dalszą częścią naszego wpisu.

Dropshipping – co to takiego?

Dropshipping to nowoczesny model handlu, spotykany najczęściej w Internecie, polegający (w największym skrócie) na sprzedaży towarów znajdujących się na magazynie swojego partnera handlowego. Cały proces wygląda następująco:

Sklep internetowy podpisuje umowę o sprzedaży dropshippingowej z hurtownią, dystrybutorem lub producentem towaru. Następnie sklep umieszcza w swojej ofercie produkty dostępne w hurtowni czy u producenta, opisuje je i oferuje do sprzedaży klientom końcowym. W momencie, gdy klient końcowy zakupi coś w sklepie, produkt ten jest wysyłany bezpośrednio od producenta lub hurtownika do klienta końcowego, z pominięciem sklepu internetowego, który sprzedał klientowi dany towar.

Kto ponosi odpowiedzialność za ewentualne wady przedmiotu i musi rozpatrywać reklamacje?

W takiej sytuacji osobą odpowiedzialną za reklamacje jest sklep internetowy a nie dystrybutor czy hurtownia, ponieważ to sklep sprzedał towar klientowi końcowemu.

Jakie zalety ma takie rozwiązanie?

Najważniejszą i niezaprzeczalną zaletą dropshippingu jest fakt, że sklep internetowy nie musi posiadać swojego magazynu, ani zaplecza logistycznego, na którym będzie pakował przesyłki dla klientów. Koszty związane z przygotowaniem towarów do wysyłki oraz pakowaniem ich zostają przesunięte na hurtownika, dystrybutora lub producenta. Model dropshippingu pozwala na prowadzenie sklepu internetowego bez ruszania się z domu.

Dropshipping w e hurtowni

Prowadząc hurtownię internetową, warto wprowadzić do swojej oferty dropshipping. Takie rozwiązanie pozwoli przede wszystkim na pozyskanie większej liczby partnerów handlowych, a co za tym idzie, na zwiększenie sprzedaży. Chociaż sklepy internetowe działające na zasadzie dropshippingu (zwłaszcza w początkowej fazie istnienia) zamawiają stosunkowo niewiele, nawiązując współpracę z kilkoma lub kilkudziesięcioma partnerami, można zarabiać na tym naprawdę przyzwoicie.

Dodatkowo współczesne platformy internetowe, na których prowadzone są sklepy w sieci, pozwalają na pełną integrację z hurtowniami, więc osoba prowadząca sklep musi tylko nadzorować jego poprawne funkcjonowanie.

 

Write A Comment