Zalety handlu produktami o dużych gabarytach
W handlu internetowym istnieje zasada: im większy towar, tym mniejsza konkurencja. Produktów o niewielkich rozmiarach, np. akcesoria GSM produkuje i sprzedaje się znacznie więcej, niż chociażby wózków widłowych. Zważając jednak na obawy związane z dostarczaniem produktów wielkogabarytowych wielu przedsiębiorców unika podjęcia się takiej działalności. To błąd! Poniżej przedstawiamy zalety handlu metodą dropshipping z dużymi i nieporęcznymi towarami.

Brak niedogodności z wielkością sprzedawanych produktów

W handlu tradycyjnym duże towary wymagają odpowiedniego magazynowania. Wiąże się to z kosztami wynajmu magazynów, systemów regałów i urządzenia technicznych. Ponadto potrzebne są specjalne transportery, ciężarówki i ich konserwacja. Spore koszta stanowią także specjalne pudła kartonowe i folie niezbędne do wysyłki. Jest to nie tylko kosztowne, ale także czasochłonne. Problemy te jednak Cię nie dotyczą, jeśli pracujesz metodą dropshippigu. Wówczas przechowywanie, pakowanie i wysyłka spoczywają w obowiązku dostawcy. Właściciel w pełni czerpie korzyści z niskiego poziomu konkurencji bez konieczności radzenia sobie z niedogodnościami w handlu dużymi towarami.

Wysoka sprzedaż przy sprzedaży niewielkiej ilości produktów

Drobne produkty o wartości kilku złotych, nawet przy wysokiej marży zysku muszą być z sprzedawane w dużych ilościach miesiąc po miesiącu, aby uzyskać stałe koszty i niski zysk. Przy produktach o wyższych wartościach i gabarytach jest znacznie łatwiej. Sprzedaż wielu towarów wymaga znalezienia i przekonania do nich nabywców. Zakładając, że pozyskanie nowego klienta wymaga wysiłku, czasu i pieniędzy, znacznie łatwiej jest zarobić swoje dochody dzięki dużym, a tym samym w większości kosztownym produktom.

Niskie lub wyeliminowane koszty wysyłki

Producenci oraz hurtownicy handlujący produktami dużych gabarytów zwykle posiadają sprawdzone systemy transportowe. Codzienna organizacja przewozów często zostaje optymalizowania.
To w dużym stopniu przynosi korzyść przedsiębiorcy bazującym na dropshippingu. Przesyłki realizowane za pośrednictwem własnej sieci transportowej lub hurtownika dla dealera dropshippingu są zazwyczaj bardzo niskie lub nawet całkowicie wyeliminowane.

Specjalizacja w zakresie dużych produktów promuje podstawowe zaufanie konsumenta

Uważa się, że każdy, kto handluje dużymi produktami, ma wysokie kompetencje i określoną wielkość firmy przez konsumenta na rynku. Może to prowadzić do wyższego tempa sprzedaży niż w przypadku sprzedaży produktów, które są produkowane masowo, lub który już przylega dość wątpliwej reputacji. Dystrybutor dropshipping ma wiele sposobów na wsparcie i wzmocnienie tej pozytywnej oceny konsumenckiej. Przydatne jest posiadanie specjalizacji w określonej branży. Prawdą jest, że im więcej dokumentów sprzedawca zaoferuje swoim klientom, tym bardziej profesjonalny będzie jego wygląd. Jeżeli istnieje tu oferta wymagań dotyczących broszur, filmy o produktach są widoczne, oceny klientów są publikowane, a przedsiębiorca dostarcza wiele podstawowych informacji o reprezentowanym asortymencie produktów, wówczas zaufanie klienta znacznie wzrasta. To z kolei prowadzi do znacznie wyższego wskaźnika sprzedaży.
Budowanie reputacji i polecanie swoich usług klientom jest najcenniejszą reklamą dla firmy.

Write A Comment